To much!!

Läkarbesöket gick bättre än förväntat. Blev ingen vägning (kommer hädanefter inte få veta vid vilka tillfällen jag ska vägas. Jobbigt!). Det blev inget direkt tal om inläggning, vilket var en lättnad. Men blev sjukskriven. Känns lite smått vemodigt. Vet inte om jag tycker det är skönt eller jobbigt. Känner mig kluven.
Vi pratade i alla fall om att jag möjligen ska ingå i en daglig verksamhet, där man kan komma och gå som man vill om dagarna. På dagverksamheten kan man utföra olika sysslor och handarbeten. Finns en fotoateljé, ett snickeri, en syhöran, matlagnings möjligheter, smyckestillverkning, vävning, målning m.m. Rena himmelriket för mig :) Hoppas bara att jag blir godkänd! Man måste tydligen skicka in en ansökan till socialpsykiatrin som ska fatta ett beslut om man får ingå i denna verksamhet eller ej. Kan bara hoppas!!

Annars har det varit en sjukt hektisk dag. Lite väl mycket inplanerat kan jag känna nu i efterhand. Men som tur var hade jag en trevlig eftermiddag att se framemot. Skulle träffa min nyvunna vän på biblioteket Det var lika mysigt och givande som förra gången. Vi bara låg och pratade av oss några timmar :) Kan verkligen öppna mig för henne, tala om mina känslor, tankar och bakgrund utan att behöva skämmas. Otroligt befriande. Ett toppen slut på en annars ganska krävande jag :D

Maten har gott för bra idag, i den mån att jag ätit ALLDELSE FÖR MYCKET MAT!! Sitter nu i soffan med extremt dåligt samvete. Är så besviken på mig själv. Hatar när jag äter mer än vad jag borde, mer än jag brukar, mer än jag behöver!! Men ibland försöker jag anstränga mig lite extra, ta en tugga mer än jag brukar, eller till och med ta en riskaka på kvällen (dock hänt två gånger på ett halvår, men ändå!!). Fast det funkar inte efteråt, för då kommer rösten och paniken tar vid. Hela min kväll blir förstörd. Jag går helt banabas...
Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen. Vill bara skrika ut min ångest!! Vill bara att allt ska ta slut, på ett eller annat sätt...!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0