Meningsfullt

Det är känns bättre. Ute har molnen tätnat men hos mig har dem lättat. Jag träffade en fin tjej idag. Vi pratade och delade våra problem med varandra. Vi var på många sätt lika, men också olika. Vare sig vi är lika och olika kände jag igen mig i mycket av de hon sa. Hoon gav mig också en del goda råd. Mötet kändes givande. Hon var givande. Hoppas att jag kunde ge henne nått tillbaka. Allt handlar ju om att ge och ta.

Fick verkligen en bra känsla för den här tjejen. Som att hon och jag under andra förutsättningar och omständigheter skulle kunna bli riktigt goda vänner. Hon inspirerade mig, och fick mig att inse att istället för att skämmas för min situation acceptera att såhär är det nu. Mitt liv behöver inte se ut såhär i all evigt, men det gör det NU!! Jag kan gärna leva med min sjukdom hela mitt liv, men utan min Familj, vänner, konsten och MUSIKEN går det inte. Och om jag inte har allt detta i mitt liv kommer jag inte orka. Då kommer jag få leva som jag gör...

Men Jag vill leva för att jag vill, inte för att jag andas! Snart kanke jag finner meningen med mitt liv? Kan bara hoppas. Fram tills dess letar jag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0