Fin dag ångestfylld natt

Min dag idag har varit lugn. Jag har mått helt okej. Anledningen? Igår träffades jag och mina nyfunna vänner för en kväll i julenstecken. Vi gjorde massa julpyssel, sjöng till julmusiken som strömmade ur carros mobil, vi åt skinksmörgås och åt tomtegröt (Vi är kanske inte direkt rätt ordval. Borde kanske skriva dem, då jag verken åt eller drack nått. Som vanligt då). En perfekt kväll, med underbara människor. Trotts det var natten jobbig. Tankarna många. Negativa och påhoppande.
Han var hård och elak mot mig. Och jag tog åt mig hans välvalda ord, om att jag är en oduglig och ond människa,
som inte gör annat än att klaga om dagarna och är otacksam för allt jag har!!!!

Men när jag väl kröp ner i sängen, sa jag till mig själv att istället för att minnas allt av dagens negativa händelser skulle jag minnas de positivt. Det hjälpte. När jag vaknade imorse, vaknade jag med en bra känsla i kropp och själ.
Och med ett litet, knappt synligt men för mig ett kännbart leende på läpparna.
Så dagen började bra. Den spenderades sedan på ett av stadens köpcentrum för att finna mig ett par vinterskor.
 Har letat i veckor efter ett passande och varma skor. Och idag, äntligen hittade jag två :P
Men är rädd för att jag kommer behöva införskaffa ytterligare ett par dvs. om snön kommer till staden. 
Återstår att se. Nu råder det storm utanför mina fönsterglas. Får se vilket väder man vaknar till imorgon.
Önskar, sol och 35 grader. Ljuvliga tanke!!
Men om jag nu vaknar till snö och stormkaos, har jag i alla fall vinterskor som jag kan ta på mig :) 
 
Just i denna stund sitter jag i köket och känner hur ångesten smyger sig på.
Paniken, ångesten och rädslan är alltid som värst om nätterna. Då tänker jag på ALLT jag ätit under dagen.
Ännu en dag där kalorierna vunnit över mig.
Hatar mig själv för det.
Han hatar mig för det.
Alla borde hata mig för det!!
Jag är en vekling...

Borde kanske försöka sova, så jag slipper tänka och slipper känna.
Det är för jobbigt!!!!

Godnatt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0