I miss you

JAG VILL HA TILLBAKA MIN KROPP NU!! INTE IMORGON ELLER ÖVERMORGON. UTAN NU!!

Känner hur ångesten sakta smyger sig på nu. Jag vill fly. Springa till mina ben inte bär. 
Jag vill slippa känna, slippa tänka och slippa välja. Allt ger ångest nu.
Om några timmar ringer klockan på mobilen, och då är det tid att packa det sista inför resan.
Jag ska nämligen åka ner till Helsingborg/Landskrona över helgen. Vill dit, men halva Yasmine är rädd.

Livrädd för vad alla ska tycka, tänka och säga till mig nu när jag gått upp i vikt.
Vill inte behöva försvara anorexian, men det kommer jag.
Jag vill bara bli lämnad ifred. Vill inte tala om det.
Orkar inte förklara att jag aldrig varit i så dålig fysisk skick,
trotts att jag möjligen ser friskare. Men allt beror ju på svullnaden.
Men det är bara vätska.
Jag äter lika lite (mycket enligt mig), som innan, bara det att jag kostat på mig vätskansamlingar.
Vill inte att alla ska tro att jag mår bra nu, för jag mår allt annat än bra. 

Funderingarna är många och mina krav desto fler.
 Har handlat nya kläder och skor. Allt för att jag vill känna mig "perfekt". 
Är orolig för att helgen ska sluta i kaos, som dem brukar göra när jag spenderar tiden nånstans än hemma.
Här är jag trygg, här kan jag vara mig själv, här slipper jag möta blickarna från vänner och bekanta. 
Här har jag bara nya vänner, ingen som kan påpeka skillnaden på mig och min kropp, nu mot då.
Dem vet ju inte hur jag såg ut innan.
Här uppe får jag andrum.
Här får jag luft!
Jag kan andas!

Men jag kan inte gömma mig förevigt.
Jag måste pröva mina vingar.
För desto längre tiden går utan att jag åker ner,
desto räddare kommer jag vara när jag väl åker ner dit.

Jag bara måste klara det. 
Och jag måste lära mig att inte lyssna till andra människors ord och åsikter.
Det är mitt liv, min kropp. 
Inte deras!

Önskar bara att jag fick åka ner med kroppen jag hade för två månader sedan. 
Och inte med denna.   
Ge mig styrka.
Ge mig tro på att det kan

Sitter och lyssnar till en favorit låt.  
 Bra text oxh det känns som den är skiven till mig och om mig.
Den ger mig lugn.
Den ger mig styrka.
Lyssna till den här.

Enjoy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0