Julstök

Hur mycket kan man igentligen gråta? Vart kommer alla tårar ifrån?
Jag har vanligen sjukt svårt att gråta. Men inte idag. Och särskillt inte till filmen A Walk to Remember.
En på nått sätt vacker film, trotts att den innehåller många vanliga Hollywood kärleks klyscher.
Jag är inte mycket för kärleksfilmer, ser i princip aldrig filmer av detta slag.
Jag är mer för thriller, rysare, drama samt dokumentärer.
Men ikväll blev det då istället en i alla högsta grad kärlekfilm, med en del tragiska inslag.
Handling

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan.
Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball.
När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade.
Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om.
Och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt...

Om ni inte sett filmen tycker jag att ni ska göra det. Den är fin och mysig.
Man får också en och en annan tankeställare :)

Annars idag har familjen Holm gjort lite julpyssel, lyssnat på Carolas julskiva och klätt granen.
Lite tidigare i år än vanligt. Men det var för att jag förra året låg sjuk samtliga juldagar,
vilket gjorde att jag icke kunde njuta av dem.
Så detta året vill jag njuta EXTRA mycket!!
Lovade bilder, men dem jag tog på granen gjorde inte granen rättvisa,
då det var alldeles för mörkt i rummet trotts att adventljusstaken lös upp rummet.
Ni får sen bild imorgon. Är sjukt nöjd med resultatet.
Årets julgranstema vad silver. Kulerna jag fyndade från SIA gjorde helt klart hela granen...
Finaste granen vi haft på år!
Hur har ni firat tredje advent?

Ångesten och paniken har jag lyckats undvika ganska väl.
Mycket tacksam för detta, och fler dagar som denna önskas.
Skulle kanske skrivit det på min önskelista som jag skickade till tomten i år :P
Vad önskar ni er i julklapp?
Nä, nu ska jag gosa ner mig i sängen innan han kommer med sina onda tankar!!
Godnatt. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0