Sommar sommar sommar

Jag längtar efter sommar och sol N U!!
Visst tycker jag att vintern kan vara underbar mysig,
med alla adventsljusstakar och stjärnor som bryder fönsterna och lyser upp i mörkret.
Men kärleken till solen, den blåa himlen och värmen är helt klart större.
Jag vill rota fram alla mina sommarkläder.
Springa i halvtrasiga converse
jeansshorts
solblekt hår
Sittandes men en kaffe, slappandes på en av stadens uteserveringar.
Med brillorna på nästippen och ansiktet riktat upp mot det blå.




Men tiden dit är lång.
Känns som en evighet.
Detta trotts att vintern igentligen inte riktigt har kommit.
Inte till Kalmar i alla fall.
Men efter fjolårets vinter är jag ganska glad om det faktiskt inte blir nån vinter alls.
Det var ju bara så kallt :P

Men om den kommer så ska jag försöka njuta.
Åka pulka med min brors barn och göra en massa snöänglar.
Tur att man har två småttingar i släkten som man kan busa med,
då ser det inte så konsrigt ut i backen när man åker pulka.

Folk hade nog tittat snett på mig
om jag själv gått till parken för att åka pulka
eller låg liggandes på rygg för att göra snöänglar
 eller på knäna för att bygga en snöiglo. 
Men det är ju bara så roligt.
Helt klart höjdpunkten med vintern.
Det roligaste på jullovet.

Men med tiden och vuxenåren förlorar man mycket av ljusglimtarna i livet.
Att leka är en av dem.
Så då får man passa på när man är med bror och hans familj helt enkelt:)
Gillar ni sommaren mer än vinter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0