Jul jul strålande jul

Två veckor kvar till julafton. Gud vad tiden går snabbt. Imorgon ska granen kläs och lägenheten julpyntas. Mysigt. 
Älskar allt inför julen, men själva julafton är mest en plåga. All mat och dess doft förstör min afton. Jag äter utan tveckan med ögonen och mitt luktsinne...Piiii :( 
Trotts att jag aldrig äter nått på julbordet blir jag illamående och mätt bara av att titta på det, och se när mina nära vräka i sig alla sorters mat. Men jag kan avundas dem. Att dem äter utan ångest.
Sitter i denna stund med en kopp te framför mig och funderar på om jag ska hälla ut den eller faktiskt dricka upp den. Vågar jag ens smaka en klunk? Borde jag verkligen?
Jag är livrädd för att den ger mig för stor ångest och att jag ska spendera resten av natten på toan.
Om jag bara vore starkare kanske jag också kunde njuta av julafton och julbordets alla "läckerheter" som mamma brukar säga :) Men idag hade jag aldrig klarat av det. ALDRIG!! :(

Men som sagt tycker jag om tiden innan dopparedagen. Vi ska ha julen hemma hos oss i år.
För min storebror och hans familj är i Mexico as we speek, och dem kommer inte hem förens nån dag innan julafton.
Så därför tänkte jag och mamma att vi kunde ordna kalaset. :)
Jag har planerat allt in i minsta detalj. Granen i år ska pryntas med silverkulor och garnbollar.
Ska försöka orka med att göra några bollar i natt.
Sitter ändå bara uppe, så då kan jag ju lika bra göra nån nytta :D 
Kan visa en liten bild imorgon på resultatet! Nån annan därute som gillar julen och att klä granen? 

Men innan jag börjar med nattpysslet tänkte jag kolla film och ta den där klunken te. 
Kvällens nattfilm blir Phantom Of the Opera från 2004. Har inte sett den, men älskar ju musikaler.
Bor en liten operasångare inom mig, eller nja kanske mer önskan om att bli operasångare :)
Hoppas ni mina vänner har en fin kväll!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0