Lång dag på akuten

Blev aldrig nått inläg igår. Ledsen för det.
Men jag skulle ju som sagt gå till akuten här i Kalmar för att undersöka av min kroppssvullnad,
dåliga tarma, blod i kräkningarna och hjärtat. Inget gjordes direkt.
Dem tog en del prover, jag fick träffa en At- läkare flr samtal.
 Han viste inte varför jag hade svullnat upp, men han ifrågasatte som så många innan, om jag går och äter i sömnen.
Eller om jag kanske går och handlar mat till mig själv i smyg?
Herregud alltså. Varför skulle jag söka vår för min anorexi och dess följdsjukdommar om jag nu hetsåt?
Då hade jag ju sökt hjälp för den saken skull.
Det är skrämmande att se hur läkare försöker finna enkla lösningar på problemen.
Istället för att han bara lyssnade och litade på mina ord och min mammas ord.
Men jag blev förbannad och vädjade till han att han skulle lyssna på mig och ta mig på allvar.
För jag är verkligen rädd för det som hänt min kropp.
Vill bli av med svullnade. Få tillbaka min gamla kropp, den kropp jag hade för knappt två månader sen.
Inte bara av anledingen att jag känner mig sjukt fet, utan för att det är obehagligt att inte ha någon kontroll över kroppen. Den lever verkligen sitt egna lilla liv.

Efter 10 timmars väntan fick jag träffa en andra läkare. Han kom dock inte från kirurgen som den första utan från medicinmottagning. Av dem prover jag tagit visade det sig att jag lider av extrem proteinbrist, vilket resulterar i ett tillstånd som heter albuminbrist. (läs mer på här)

Äntligen fick jag ett svar. Dock 12 långa dryga timmar senare. Men det spelar ingen roll. Jag fick ett svar.
 Ett svar som visade sig betyda att JAG YASMINE HOLM inte gjort nått fel,
annat än att äta alldeles för lite mat och främst då mat med proteiner .
Så mycket för att jag åt för mycket.
Idiot till läkarehan första var, han vet ju uppenbarligen inte vad det innebär att lide av anorexia.
Dem ville lägga in mig för vidare obervation, men jag vägrade.
Vill inte genomgå en sjukhusinläggning igen.
Kanske hade varit det bästa, men samtidigt är jag rädd för deras årgärder.

Fick reda på att lösningen på mitt tillstånd är att jag måste äta mer proteiner.
Annars kommer svullnaden aldrig lägga sig. Och proteiner Måste jag äta om jag ska få träna.
Annars kommer jag fortsätt svullna upp fast att jag äter inget :/
Jobbisg situation, för jag vågar inte ändra min mat.
Men samtidigt vill jag inte bli större!! FANFANFAN!! Är livrädd. 
Vet inte vad jag ska göra!!
Vad hade ni gjort? Hade ni ätit?

När mamma och jag kom hem igår var jag så trött, och glad, samtidigt som jag var rädd och splttrad.
Okade inget annat än att slappa framför en film och sen hoppa i säng.
Idag har jag varit och julhandlat med mamma. Blev lite julklappar till min brorsbarn.
Sen köpte jag mig äntligen min efterlängtade digitalkamera och slutligen klippte jag mig också.
Jobbigt, då halva hårlängden åkte av. Så nu är det kort, men ser så mycket bättre ut. 
Det var så tunt i topparna. Hatar mitt hår numer. 
Har knappt nått hår kvar på huvudet och de som finns var är totalt livlöst!!  
Önskar inget annat än att jag fick tillbaka mitt lockiga och tjocka hår. 
Äter numer vitamintillskott för håret. Måste värna om de strå jag har kvar :)

Gud vad långt detta inlägg blev :p Hoppas ni orkar läsa. Nu ska jag kolla film med mamma. Ikväll blir det Seven Pounds med Will Smith. Talk to you later. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0