Min dag

Så kallt ute. Så jag blev inne.
Eller inte hela dagen men nästan.
Var dock tvungen att ta mig in till stan för ett besök hos ABC- teamet.
Provtagning stod på schemat.
Tog 5 minuter, sen var jag klar.
Efter var det tänkt att jag skulle ut och promenixa lite.
Brukar ju vara ute och gå några timmar om dagen.
Men idag blev det bara en kortis. Jag frös kroppsdelarna av mig.
Klarade helt enkelt inte av att vara ute mer... :p
Så jag gick hem, tog en dusch och kröp under filten.
Får väl bli dubbelt så lång promenad imorgon,
Hoppas jag vaknar till bättre väder imorgon, framför allt varmare!!

Inte gjort mycket annat idag, mer än att försöka vila lite. Sömnen min är i total obalans.
Jag somnar senare och senare varje natt, eller jag kanske ska säga tidigare och tidigare.
Alla tankar, all panik, all ångest håller mig vaken.
Vill sova. Vill slippa tänka.
Nu har jag i alla fall vågat be om sömntabletter.
Ska hämta dem imorgon efter bildterapin. Hoppas jag får sova då :)
Kanske sista vakna natten nu på länge...Hoppas!

Sen har jag rensat garderoben lite. Har så mycket ny och nästan oanvända kläder som ligger fint vikta i skåpen.
Älskar att köpa kläder. Tänker att jag ska använda dem när jag mår lite bättre.
När jag känner mig finare. När jag är mer nöjd med mig själv.
Men den dagen kommer aldrig.

Nu befinner jag mig i en period där jag handlar på mig en massa nya saker.
Så därför behöver jag rensa rensa rensa.
Vet att det är sjukligt och att inga kläder i världen får mig att må bra.
Eller trivas bättre i "min" kropp...
Inte i långa loppet iaf men just för stunden mår jag toppen.
När jag står där med fyndet i handen.
När jag står i kö.
När jag med kassen i handen går ut ur affären.
Känner jag total lycka.
Och då är det helt klart värt det...

Hoppas ni hjälper mig med att tömma min garderob så jag kan få plats med lite nytt. 
Kanske inte finare, men nytt!! 

Ikväll ska jag kolla på Det blir bättre. Kvällens program handlar om Emma Igelström.
Har läst hennes bok. Och känslan var att jag läste en bok om till stor del mitt eget liv.

Jag har också varit simmare. Haft samma tränare. Fått matschema. Haft bulimia.
Får se om jag lyckas se hela repotaget. Brukar ha svårt för sånt annars.
Vill inte känna igen mig. Vill inte erkänna att jag har problem.
Vill inte vara sjuk! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0