2012

Jag kan bara inte fatta hur snabbt tiden har gott.
År 2012 är här.
Och vart befinner jag mig?

När jag med mamma gick mot Kalmarslott för att se fyverkerierna med resten av stadens invånare,
började vi prata om det senaste året och allt som hänt.
Jag insåg då att för ett år sedan stod jag och min dåvarande pojkvän i ösregn utanför ett av Helsingborgs anrika cafér och förklarade hur mycket vi tyckte om varandra och att det skulle vara vi två.
Drygt en månad senare gjorde vi slut. Så mycket för pour love :p 
Jag har sen dess jobbat i en elektronikbutik
läst klart mitt gymnasium
Festat sören
dansat kasedans
dejtat flera killar hehe 
blivit sjukskriven
spenderat sommaren i Kalmar
flyttat efter familjen
förlorat en del vänner
men vunnit andra

Nu bor jag här och trivs helt underbart bra.
Saknaden av mitt förra liv finns inte.
Även om det på många sätt var bra.
Men trotts det vill jag helst glömma allt och alla(nästan) som har med den staden att göra.
Nu bor jag här.
Och här blir jag kvar tills jag är redo för nästa äventyr.
Har en dröm som jag vill uppfylla.
För att kunna det måste jag förflytta mig ytterligare lite norrut, mot vår stolta huvudstad.
Men idag är det tyvärr inte aktuellt.

Tror och hoppas på att 2012 bjuder på lika många oväntade stunder.
Önskar inte bara mig bra stunder,
för ur dem mindra bra stunderna kommer det oftast nått bättre.

Jag vet att om jag fortfarande hade varit tillsammans med min dåvarande
eller inte förlorat vissa av mina vänner,
hade jag utan tvekan bott kvar i Helsingborg.
En stad som jag för så längesedan önskat att lämna.

Visst var jag ledsen under många av dessa stunder, men idag är jag tacksam för det som hände.
Vad framtiden har i åtanke för mig vet jag inte och vill inte heller vet.
Utan nu tar jag timme för timme.
Och är tacksam för dem.
I mitt liv och mitt kroppsliga tillstånd är det ingen självklarthet.

Men jag är inte rädd.
Utan tacksam för att jag idag värdesätter livet mer än jag gjorde innan.

So 2012, Hit me hard
Hit me right between the eyes
I wanna see the stars
Hit me, hit me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0