Ont i halsen...

och nu har jag ONT i magen också.
Inte så konstigt när man tänker på att jag tryckt i mig Vicks halstabletter.
Äppelsmak.

Magen står ut på alla håll och kanter. 
Jag mår illa.
Inte bara av den laxerande verkan av tabletterna,
utan för att jag faktiskt ätit dem.
Brukar aldrig suga på halstabletter 
eller tugga tuggommi. 
Gillar inte känslan av att ha nått i munnen. 

Tog dem bara för att dem kanske kunde lindra mitt halsont lite. 
Vill inte bli sjuk.
Men insåg dock att det är mer som karameller.
Och i matväg finns det nästan inget värre än godis för mig.
Extremt ångestladdat!!
Därför har inte ätit några sötsaker på snart 13 år.
Och 13 år till ska det allt bli... 

Blir inget sugande på halstabletter mer fastän dem är laxerande.
Tycker mest att man får ont i käften av att suga på dem.
Känns som dem fräter.   

Usch... och kalorimässig innehåller dem 8 kcal/per tablett.
Man kommer snabbt upp i kalorier.
Vilket för mig bör undvikas.
OBSERVERA att detta inte gäller er läsare, utan enbart mig!!

Det sista jag vill är att på nått sätt uppmuntra någon att sluta använda halstabletter vid behov.
Men för mig funkar det helt enkelt inte.
Allt som skrivs i min blogg, om tex matregler samt restruktioner är menade för mig.
Ni får inte heller tro att jag bryr mig om hur folk i allmänhet ser ut.
I mina ägon kan skönhet finnas i allt.
Spelar ingen roll om du är man, kvinna, ung, gammal, lång, kort, ljus, mörk, smal, mullig, tjock, hetrosexuell eller homosexuell. Det so påverkar din skönhet är din utstrålning.
Om du ler, ler världen med dig.

Vill bara förtydliga detta. Att detta är en blogg om mig, mina känslor och min verklighet.
Vi alla är olika, så även våra matvanor.
Och jag Avundas dem som kan äta utan ångest eller tankar kring kalorier, fett, proteiner, kolhydrater m.m.
Tänk om det blir så för mig med,
Då blir jag lycklig,
om det bara är så för en dag vill jag uppleva denna dag ändå!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0