Vilsen

Ena stunden mår jag bra för att nästa må fullständigt skit.
Känslorna inom mig är överväldigande.
Ibland lyckas jag tygla och kontrollera dem.
Andra gånger får jag utbrott.

Min dag idag har överträffat alla mina förväntningar.
Den har varit bra.
Jag har mått bra.
Eller kanske inte bra, men bättre än igår.
Igår var jag tom.
Aööt kändes meningslöst.
Idag har jag sett ljuset.
Det lyser svagt, men det lyser.

Har en massa planer på gång.
Livet ska äntligen börja på nytt.
Jag ska börja leva igen.

Har lovat mig själv att år 2012 ska bli mitt år.
Nått  jag sagt varje år.
Men denna gången menar jag allvar.
2012 ska bli Yasmine Holms år!!

Jag ska göra allt som faller mig in.
Inget eller ingen ska hindra mig.

Den 18 februari ställs jag inför en nya utmaning.
Jag ska ta seget ut på isen.
Frågan är om det håller om det brister.
Jag vägra tro att misslyckande.
För att jag ens vågar pröva ser jag som att hag redan har lyckas,
även om jag inte lyckas genomför det hela.
Andra gånger i mitt liv har inte ens vågat pröva.
Har varit för rädd.

Jag är livrädd nu med.
Men vet att det inte kan bli värre än vad det är idag.
Om jag inte "lyckas" finns min vardag kvar.
Jag har inget att förlora, men allt att vinna!!!!

Ni kanske undrar vad som händer i februari.
Vill berätta men väljer att inte göra det, 
då jag inte vill sätta mer press på mig själv.
Slippa förklara om jag inte lyckas. 
Om jag klarar av förändringen och slutföra utmaningen,
kommer jag stolt berätta den här.
Men så länge håller jag den för mig själv.
Håll tummarna för mig!!

Nu sitter jag i köket och känner hur mitt humör och tankar förändras.
Yasmine försvinner. Han kommer.
Det börjar bli jobbigt. i huvudet.
Massa röster som gapar och skriker.
Vill stå emot mina impulser.
och inte lyssna till han.
För jag vill inte skada mig själv.
Inte i natt igen!!

Men vågar inte stå emot mina känslor och infall,
dem känns så rätta.

Jag känner mig vilsen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0