Im a true dreamer!!

En fråga jag ställer mig varje dag och flera gånger är;
"Vem är Yasmine", "Vad vill Yasmine" och "Vad förväntas av Yasmine"?
Svaret har jag än idag inte funnit.
och kommer kanske aldrig finna det heller.
Vilket jag har svårt att förlika mig med.
Jag avundas dem människor som känner sig ämnade för till exempel ett yrke.
Som vet vad dem vill
Och som utbildar sig sedan till det då.
Jag vill så mycket.
Jag vill allt.
Trots det gör jag inget.

Gjorde ett personlighetstest här!
Jag gjorde det två gånger, och tyckte att jag svarade samma båda gångerna.
Men gjorde nog inte det.
Då min personlighetstyp och karriärsförslag skilldes sig en aningens. 


Resultatet från första försöket

Din personlighetstyp:
Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.

Resultatet från andra försöket


Din personlighetstyp:
Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.


En del saker överrensstämmer mellan resultatet.
Och så skulle jag nog säga att det också är med den person jag själv ser mig som. 
Jag är en blandning av båda resultatet.

Problemet med dessa tester är ju att det ska passa in på allt och alla.
Samma sak som horoskopen vi läser i dags- och veckotidningen.
Finns det nått personlighetstest i världen som kan ge ett inviduellt svar?
Detta är Du Yasmine, och detta yrket ska du utbilda dig till.
Vare sig du själv vill eller ej.

Frågan är om jag vill göra det teste då. Eller om jag hellre drömmer.
För att drömma måste ju ändå vara ett sätt att leva och att upptäcka saker?

Utan mitt dagdrömmeri hade jag aldrig orkat med min vardag.
Dem har tagit mig dit jag aldrig trodde jag skulle komma.
Sen att jag vill upptäcka vissa av dessa platser mer än bara genom
tidningar, bilder och fantasier är en annan sak.
Men åtminstånde har jag fått ett smakprov på vad som komma skall.
Måste bara finna styrkan i att våga välja, våga utforska och våga misslyckas.
Annars kommer jag bli kvar med bara mina tankar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0