Honung vs. svällt

Inte bloggat på evighetet. Av den enklar anledningen att jag inte kunnat sätta ord på mina känslor. Känns som att mycket har hänt samtidigt som inget har hänt. Jag är utskriven från sjukhuset ni. Ska ärligt säga att jag skrev ut mig själv efter endast 5 dagar. Orsaken var att jag inte trivdes med situationen som den var. Droppet som gav mig ett näringintag på hela 500 kcal, gav enorm ångest. Tårarna rann från min kind från morgon till kväll. Att tårkanalerna rymmer så mycket tårar är nästintill ett under. Borde kanske uthärdat än längre, då jag på dessa dagar gick ner vå kilo. Kan ni fatta att jag fick i mig tre gånger så mycket näring per dag med näringsdroppet men ändå gick jag ner i vikt. Nu när jag är ute i friheten igen har jag nog lagt på mig dessa två kilo igen. Veltket inger ÅNGEST!! Jag vill köpa en våg för att hålla ständig koll på min vikt. Men jag vågar inte. När familjen Holm ägde och hade en våg ståendes i badrummet satt Jag på den dagarna till ända. Inför varje matintag, under och framför allt EFTER!! En vana jag vill undvika. Men längtan efter kontrollen och kollen är stor. Med vägen och vikten kommer styrkan. Styrkan att motstå mer mat. Styrkan som gör att målet blir kännbart. Och idag vill jag bara känna lite hopp hopp hopp.  

Jäg är "duktig" med att inte äta "mycket". Det vill säga inte överskrida mitt dagliga kaloriintag. Och borde rasa i vikt enligt mina läkare. Men min kropp vill nått annat och gör nått annat än att gå ner i vikt. Den samlar på sig iform av tvättska. Och svullnaden på min kropp har ökat ytterligare. Och min tjockhets känsla är överväldigande och mentalt påfrestande. Ohanterbar! 
Jag får i mig som mest 200 kcal per dag. Men inser att mitt kaloriintag är Way to Much änndå. Vill tro läkarna om att jag äter för lite men tror mer att det beror honungen jag äter. Den bara måste bort. Och det är nu. Inte i morgon utan NU!! No more. Värt ett försk att sluta med honungen, så att kroppen kan åter komma i balans. Men honungen är det så håller mig vaken och pigg. Utan den hade jag sovit mig igenom dagarna. Nått som just nu känns väldigt lockande :D 

Så imorgon blir det ingen mer honung. Ska köra två veckor utan honung och se hur det går. Och om kroppen blir stabil på nytt. Får hoppas och be till gudarna!!

Dags att sova nu. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0